Geplaatst door Ilja Dijkstra & opgeslagen onder Arbeidsmarkt.

vragen stellen aan manager

Als manager is het uw taak om ervoor te zorgen dat uw team goed functioneert en presteert. U bent verantwoordelijk voor het motiveren en stimuleren van uw team. U daagt de leden van uw team uit om het beste uit zichzelf te halen. Het is dan ook uw taak om in te zien wanneer een werknemers zich niet helemaal goed voelt. De 10 vragen voor managers helpen u hierbij.

Als manager is het belangrijk dat u beschikt over de volgende competenties: organiseren, delegeren, motiveren, leiding geven, voortgang bewaken, veranderingen implementeren en het stimuleren van anderen. Wanneer u als manager over deze competenties beschikt, zul u uzelf (onbewust) wekelijks tien vragen stellen.

 

De tien vragen voor managers:

  1. Zijn er conflicten in de groep? Zo ja, hoe los ik deze dan op?
  2. Wie heeft er deze week extra aandacht nodig? Hoe ga ik hem of haar deze extra aandacht schenken?
  3. Met wie is het al veel te lang gelden dat ik een kopje koffie heb gedronken?
  4. Is de sfeer goed binnen het team?
  5. Heeft iemand ergens moeite mee? Hoe kan ik hem/haar helpen?
  6. Krijgen de jonge werknemers goede begeleiding?
  7. Wie heeft meer waardering nodig?
  8. Met wie heb ik de minst goede relatie?
  9. Is er iemand die beduidend minder presteert dan de anderen? Wat kan ik hieraan doen?
  10. Geef ik iedereen evenveel aandacht?

Op bovenstaande tien vragen voor managers zijn tal van variaties mogelijk. Als manager bepaalt u zelf wat voor u belangrijk is en welke vragen u hierbij kunt stellen. Uiteindelijk is het belangrijk dat de vragen bijdragen aan een goed functionerend team. Voor medewerkers werkt het motiverend als ze zich belangrijk voelen, daarom is het goed om iedereen evenveel aandacht te geven. Als u een tijdelijke medewerker of uitzendkracht in uw team hebt, is het belangrijk dat ook zij aandacht krijgen.