Geplaatst door Carolien de Blaaij & opgeslagen onder Arbeidsmarkt, Digitaal & Flexwerken, Tips.

Veel studenten willen studeren en werken in het buitenland. Ze zien een internationale carrière wel zitten. Ook bij ons uitzendbureau spreken we geregeld mensen die al een internationale carrière hebben of er een proberen te starten. Dit zijn vijf tips om je buitenlandse carrière een boost te geven.

Start jouw internationale carriere goed met deze tips voor werken in het buitenland

Soepeltjes werken in het buitenland:

1. Zorg dat je de taal onder de knie hebt

Het lijkt logisch om je te verdiepen in de taal van het land waar je naartoe gaat. Toch denken veel mensen dat ze het met Engels wel redden. De gangbare voertaal spreken heeft echter zo zijn voordelen. Het wordt niet alleen erg gewaardeerd, waardoor je loyaliteit opbouwt. Ook kun je gesprekken veel beter volgen en ergens meteen op inspringen. Dat versterkt je positie in het buitenland. Verder ben je voor werkgevers aantrekkelijker als je meer talen spreekt.

2. De juiste verwachtingen hebben is cruciaal

Werken of studeren in het buitenland kan je eigen culturele waarden op de proef stellen. Zelfs als je niet al te ver over de grens gaat of ruimdenkend bent, kun je problemen ondervinden om je aan te passen aan een nieuwe cultuur. Openstaan voor een ander cultureel perspectief is essentieel voor een succesvolle carrière in het buitenland.

3. Bouw aan je wereldwijde netwerk

Zodra je de taal kent, kun je gemakkelijk wereldwijd netwerken zonder taalbarrières. Nieuwe mensen ontmoeten is essentieel voor je buitenlandse succes. Bovendien geeft het je zelfvertrouwen als je al wat mensen kent voordat je daadwerkelijk naar het buitenland gaat. Hier vind je verschillende internationale alternatieven voor LinkedIn.

4. Verdiep je in de cultuur van jouw land

Normen en waarden verschillen wereldwijd enorm. Maar ook buurlanden België en Duitsland kunnen qua zakencultuur soms al erg verschillen van Nederland. Het is daarom belangrijk dat je je verdiept in de normen, waarden, regels en wetten van het land waar je jouw carrière wil uitbreiden. Overal ter wereld doen mensen graag op een vertrouwde manier zaken met elkaar, en als je je als vreemde eend gedraagt, werkt dan allesbehalve in jouw voordeel.

5. Ontmoet expats en doe vrijwilligerswerk

Eenmaal in het buitenland is het een goed idee om expats te ontmoeten met wie je ervaringen kunt delen. Vrijwilligerswerk is daarnaast een prima manier om de lokale bevolking te ontmoeten en inzicht te krijgen in de lokale arbeidsmarkt. Als je een bedrijf wilt beginnen in het buitenland, schakel dan een international recruitment agency in.

Geplaatst door Kimberley Thomas & opgeslagen onder Ontwikkelingen uitzendbranche.

Vochtproblemen in huis kunnen zorgen voor veel verschillende lelijke plekken op muren. Ook kan het schadelijk zijn voor de gezondheid. Er zijn acties die u zelf kunt nemen om vochtproblemen te verhelpen.

Het kan tevens zo zijn dat er al langere tijd last is van vocht in- en rondom het huis. Als er na het injecteren van de gel nog steeds last is van muffe lucht en/of schimmels, dan is het verstandig om vochtproblemen op te laten lossen door Alpha Vochttechniek

Vocht, Nat, Venster, Regent, Mist, Stad, Glas, Druppels

Wat moet ik doen bij opstijgend vocht?

Wanneer er vochtplekken aan de onderkant van de muren zitten is er opstijgend vocht aanwezig. De oorzaak hiervan is vaak een oude fundering of het ontbreken van een waterkering. Er zijn een aantal zaken die u zelf kunt doen om dit op te lossen. Een waterkering aanbrengen kan door het injecteren van een waterafstotend middel, genaamd siloxane gel. Deze moet u injecteren via boorgaten in de muur. Hier heeft u een aantal dingen voor nodig: 

  • Boormachine 
  • Rolmaat
  • Stofzuiger
  • Kitspuit

Aan de slag!

Bij het plaatsen van een waterkering, dient er eerst een aantal gaten worden geboord ter hoogte van de eerste baksteen. Dit kunt u het beste doen met een 12 millimeter-boor. De gaten kunt u het beste een beetje schuin naar beneden boren, met een onderlinge afstand van 10 centimeter. De gaten dienen ongeveer even diep te zijn als dat de muur dik is. Om dit te kunnen doen is het verstandig om een stukje tape om de boor te plaatsen. Hier kunt u de gewenste diepte mee markeren.

Vervolgens dient u het gruis uit de boorgaten te verwijderen met een stofzuiger. Hierna kunt u de waterkerende gel injecteren met een kitspuit. De boorgaten moeten vervolgens worden dicht gestreken met mortel. Wanneer dit is gedaan, dient u tenminste één maand te wachten voordat de muur kan worden overgeschilderd. Zo worden gevolgen als woning schade, onverwachte energiekosten en gezondheidsklachten voorkomen.

Geplaatst door Kimberley Thomas & opgeslagen onder Tips, Werkvloer.

Het café is de plek waar vrienden elkaar ontmoeten voor een pilsje, terwijl ze lekker aan de bar hangen of aan een tafeltje zitten. U wilt dan ook dat uw café een relaxte, ongedwongen sfeer uitstraalt. Hoe u dat doet, leggen we uit in dit artikel.

Bar, Publicatie, Restaurant, Drinken, Counter, Klanten

Ga voor simpel

Als u spullen koopt bij www.horecawebstore.nl doet u er goed aan om niet al te chique dingen te kopen. Ga niet voor mooi beklede stoelen, maar voor simpele, comfortabele varianten. Natuurlijk moet uw café er niet slonzig uitzien, maar als u teveel uw best doet met dure materialen, zal het niet meer de relaxte uitstraling hebben die u wilt bereiken.

Zorg voor voldoende zitplekken

Natuurlijk is hangen aan de bar leuk, maar het is ook wel heel fijn als uw gasten fatsoenlijk kunnen zitten. Zorg er daarom voor dat er meer dan genoeg ruimte is om te zitten. Het is ook leuk om voor verschillende soorten zithoeken te kiezen. Zo kunt u in de hoeken bijvoorbeeld een bankstel wegzetten, waardoor het voor uw gasten voelt alsof ze in de huiskamer van een vriend zitten.

Wees consequent

Kies een bepaalde stijl en blijf daarbij. Het is leuk als u bijvoorbeeld verschillende soorten stoelen gebruikt, maar dat kan alleen als al die stoelen wel bij elkaar passen en als die stoelen weer ergens bij passen. Zo maakt u alles tot een geheel en zorgt u ervoor dat uw café er niet uitziet als een complete chaos.

Dek de tafel

Ja, een café hoeft geen chique gedekte tafel te hebben. Ook in een café is het echter gezelliger als er wat decoratie op tafel staat, dat voelt gewoon gezelliger aan. Ga dus bijvoorbeeld voor een kaarsje, een houdertje voor de bierviltjes, of een grappig beeldje. U kunt ook voor een wat creatievere decoratie kiezen. Zet uw kaars bijvoorbeeld in een leeg bierflesje, of zet een klein spelletje op tafel in plaats van het standaard bloemetje.

Geplaatst door Dennis Kalmeijer & opgeslagen onder Arbeidsmarkt, Onderzoeken, Ontwikkelingen uitzendbranche.

bellen is een belangrijke eigenschap van een recruiter

Vaak heeft een uitzendbureau meerdere recruiters in dienst, maar wat doen deze eigenlijk en wat zijn belangrijke eigenschappen van een recruiter? Recruiters zijn mensen die full- of parttimers werft en selecteert voor de openstaande vacatures van de opdrachtgever. Zij maken hier gebruik van door middel van hun kennis en opgebouwde netwerk. Eigenlijk zijn er vier soorten recruiters die samen voor het uiteindelijke doel gaan, namelijk het matchen van de juiste werknemers met de opdrachtgevers.

4 soorten recruiters:

– Corporate recruiters

Een corporate recruiter is meestal in dienst bij het bedrijf waarvoor hij personeel werft. In de meeste gevallen is dit op de HR-afdeling.

– Recruitment consultants

Recruitment consultants werken traditioneel voor uitzendbureaus. Zij werven personeel voor diverse organisaties, waaraan zij verder niet verbonden zijn.

Intercedenten

Intercedenten zijn in dienst bij uitzendbureaus zelf. Dit betekent dat zij verantwoordelijk zijn voor het gehele wervingsproces.

– Headhunters

Headhunters zijn specialistische recruiters, die zich vooral bezighouden met het werven van personeel voor hogere functies. Deze groep wordt ook wel ‘executive search’ genoemd.

Als recruiter word je niet zomaar aangenomen. Er wordt vaak gevraagd om iemand met een hbo-denkniveau. Het zou helemaal fijn zijn als deze persoon een van de volgende opleidingen heeft gedaan: bedrijfskunde, HR management, psychologie of organisatiewetenschappen. Deze opleidingen sluiten namelijk perfect aan op de taken die de recruiter krijgt. Ook moet je natuurlijk wel bepaalde eigenschappen bezitten om te kunnen werken als recruiter. Welke eigenschappen dat zijn, hebben wij voor u op een rij gezet.

1. Jezelf goed kennen

Allereerst is het heel belangrijk dat recruiters zichzelf goed kennen. Het is een lastige functie, aangezien je precies de juiste sollicitant aan de juiste opdrachtgever moet koppelen. Het is veel lastiger als zij zichzelf niet goed kennen. Als dit het geval is, zullen recruiters bepaalde vooroordelen hebben. Dit zullen sollicitanten merken en niet fijn vinden!

2. Luister goed

Actief luisteren is heel erg belangrijk als je kijkt naar het vertrouwen van iemand winnen. Als jij als recruiter goed naar de sollicitanten luistert, hebben zij een gevoel van erkenning. Actief luisteren vraagt wel om veel energie. Verder moet een actieve luisteraar ook letten op empathie, sympathie en authenticiteit. Als jij van jezelf authentiek bent en je je goed kunt inleven in een ander, onderscheidt je jezelf als recruiter!

3. Juiste vragen stellen

Als recruiter is het belangrijk dat jij de juiste vragen stelt aan de sollicitanten. Alleen op deze manier kan je ze echt leren kennen. Voor de juiste vragen, kan je het beste kiezen voor open vragen. De welbekende wie, wat, waar, waarom en wanneer vragen brengen de meeste discussies en laten zo weer de vaardigheden van de sollicitant zien. Ook is de volgorde van de vragen heel belangrijk. Begin met de positieve dingen en eindig met de vraag of en wat er beter kan.

4. Neem een positieve houding aan

Natuurlijk is het ook heel belangrijk dat een recruiter positief is en dan vooral een positieve houding heeft. We hebben het hier dan vooral over de eigenschappen kalm, attent, geconcentreerd en zelfverzekerd. Deze eigenschappen kunnen namelijk grote invloed hebben op het enthousiasme van de sollicitanten.

5. Zelfverzekerd

Als laatste is het heel belangrijk dat je wel zelfverzekerd bent. Je moet veel gesprekken voeren en mensen bellen, dus als je niet zelfverzekerd bent, is dat lastiger. Sollicitanten horen gelijk of een recruiter zelfverzekerd is en dit zal ook onbewust invloed hebben op het verdere verloop. Als recruiter moet je dus in staat zijn om op een opbouwende manier, uit te drukken wat je voelt en denkt. Echter moet dit natuurlijk wel zonder angst en vijandigheid!

Bent u toevallig nog op zoek naar recruiters of ander personeel? Neem dan snel een kijkje op onze website en schrijf je gratis in!

Geplaatst door Dennis Kalmeijer & opgeslagen onder Onderzoeken, Ontwikkelingen uitzendbranche, Tips, Werkvloer.

pesten op werkvloer voorkomen

Pesten is iets wat veel vaker voorkomt dan de meeste mensen denken. Het gebeurt overal en vaak zonder dat je het doorhebt. Vaak denken mensen dat het alleen op school of spotclubs gebeurd, maar dat is niet het geval. Het kan namelijk gewoon zijn dat uw full– of parttimers het gewoon op de werkvloer doen. Dat is iets wat u natuurlijk niet wilt en daarom is het belangrijk dat u het probeert te voorkomen. Maar hoe kunt u dit het beste doen?

Bespreekbaar maken

Ten eerste is het verstandig om er gewoon over te praten. Er heerst vaak een taboe op de werkvloer dat er niet over gepraat kan worden, maar het is het verstandigste om dat juist wel te doen. U wilt dat uw werknemers het op tijd aangeven als er gepest wordt, zodat u het kunt voorkomen. Als u er zelf over praat en aangeeft dat ze alles kunnen zeggen dat u, hebben uw werknemers meer vertrouwen in u en kunnen ze u makkelijker aanspreken als het echt nodig is. U bent dan onbewust hun vertrouwenspersoon.

Goede voorbeeld

Misschien lijkt dit vanzelfsprekend, maar dat is zeker niet het geval. In praktijk zijn er veel werkgevers die wel eens grapje maken, welke ook wel verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden. Doordat zij zelf dat slechte voorbeeld geven, kunnen werknemers het onderling overnemen. Hierdoor kan het zijn dat er uiteindelijk gepest wordt op uw eigen werkvloer. Dit wil je niet en daarom is het heel belangrijk dat u dat niet doet en zelf het goede voorbeeld geeft!

Regels

Als laatste gaan we het over regels hebben. Regels zijn belangrijk en heb je altijd nodig binnen groepen en dus ook op de werkvloer. In deze regels kunt u aangeven wat er mag en wat niet. Ook op het gebied van pesten. Als iedereen deze regels weet en accepteert, zullen ze er ook beter bij stilstaan en kunt u het pesten voorkomen.

Ook is het fijn dat u iemand altijd kan wijzen naar de regels. Deze staan namelijk vast en weet iedereen als het goed is. Zo kunnen er geen discussies ontstaan waarbij de werknemer zegt dat hij niet wist dat dat niet mocht. U kunt het daarna eventueel noteren in het personeelsdossier van ‘de pestkop’, zodat het vanaf dan gewoon zwart op wit. Dit zullen werknemers echt willen voorkomen.

Bent u er achter gekomen dat er op uw werkvloer wordt gepest en heeft u dat niet kunnen voorkomen. Lees dan snel ‘pesten op de werkvloer; het gebeurt echt’, voor een aantal tips!

Geplaatst door Dennis Kalmeijer & opgeslagen onder Onderzoeken, Tips.

trainingen voor werknemers

Werken aan de teambuilding of communicatie? Voor dit en nog vele andere onderwerpen heb je verschillende trainingen voor. Voor veel fulltimers is het handig om af en toe trainingen te volgen. Op deze manier blijven ze altijd op de hoogte van de nieuwe tips en tricks en kunnen ze zichzelf alleen maar verder ontwikkelen. Biedt u als werkgever uw vaste personeel ook verschillende trainingen aan of bent u van plan dat te gaan doen?

De populairste trainingen

In Nederland zijn er zoveel verschillende soorten trainingen, maar welke zijn nou eigenlijk het populairste? Op dit moment zijn volgens de Springest de trainingen op het gebied van schrijven het populairste. Dit zal te maken hebben met de pandemie die over de wereld heerst, waardoor het merendeel thuis moet werken. Verder staan ook communiceren en team management hoog op de lijst.

Wat wil de medewerker?

Het is voor uw, als werkgever, niet verstandig om zelf te beslissen welke trainingen het vaste personeel van u moet volgen. Als u gaat verplichten welke trainingen zij moeten doen, gaat dit hoogstwaarschijnlijk niet in uw voordeel uitpakken. Daarom is het verstandig dat u eerst in gesprek gaat met uw werknemers. Waar liggen hun interesses? Wat willen ze graag nog leren? Wat past bij hem of haar het beste? En sluit dit uiteraard ook aan bij uw wensen?

Online trainingen

In deze tijd is het natuurlijk lastig op naar klassikale trainingen te gaan. Gelukkig kan tegenwoordig bijna alles via het internet. Er zijn talloze online trainingen die je gemakkelijk uit huis kunt volgen. Ook zijn deze trainingen vaak een stuk goedkoper dan klassikale trainingen. Dit maakt het allemaal een stuk aantrekkelijker voor u, maar ook voor de werknemers.

Bij XL Studenten Uitzendbureau hebben we ook onboarding cursussen in de sector Logistiek en Zorg & Welzijn. Heeft u interesse in een van deze cursussen? Kijk dan snel even op onze website en schrijf je in!

Geplaatst door Dennis Kalmeijer & opgeslagen onder Arbeidsmarkt, Ontwikkelingen uitzendbranche, Processen, Tips, Werkvloer.

zieke werknemer aanspreken

Elke werkgever komt met zijn of haar vaste werknemers wel eens in lastige situaties terecht. Neem als voorbeeld een werknemer die zich regelmatig ziekmeldt. Dit kan natuurlijk wel eens gebeuren, maar als het vaker gebeurt, kan dit tot irritaties of zelfs problemen binnen uw bedrijf leiden. In veel van deze gevallen hebben werknemers een burn-out. Daarom is het verstandig dat u als werkgever altijd eerlijk bent en de werknemer gewoon even aanspreekt op zijn of haar gedrag.

Waarom is het lastig om je werknemer aan te spreken?

Het is voor sommige werkgevers heel moeilijk om een werknemer of uitzendkracht aan te spreken op zijn of haar ziekte. Ondanks dat ziekteverzuiming heel veel voorkomt is het echt lastig en moet je met veel dingen rekening houden. Maar waarom is dat nou zo lastig? Dat kan aan de volgende 5 punten liggen:

  • Taboe bij leidinggevende
  • Geen nut
  • Bang voor de emotie
  • Niet willen kwetsen
  • Werk en privé gescheiden houden

Waarom spreek je je werknemer aan?

Bedenk van tevoren goed waarom je de desbetreffende werknemer wilt aanspreken. Als u iemand aanspreekt op zijn of haar gedrag, moet dit natuurlijk wel een goede reden hebben. Zoek van tevoren goed uit wanneer hij of zij zich heeft ziekgemeld en zorg dat je bewijs hebt. Dit kan helpen in een discussie die er kan ontstaan als de werknemer het bijvoorbeeld ontkent. Zo bent u hier op voorbereid!

Op welk moment spreek je je werknemer aan?

Dit is het moeilijkste van allemaal, omdat hier eigenlijk nooit echt een goed moment voor is. Wij raden aan om de werknemer apart te nemen voordat u uw werknemer aanspreekt. Uit onderzoek is gebleken dat je zo’n gesprek namelijk het best onder vier ogen kan voeren. Als u dit niet doet, kan dit op de werkvloer ook nog eens voor een rare sfeer zorgen en dat is iets wat u zeker wilt voorkomen. Ook zal de werknemer zelf het erg op prijs stellen als het 1 op 1 gebeurt en niet met alle collega’s erbij. Het kan zijn dat er een privéprobleem is en dan is vertrouwen van de werkgever het belangrijkste van allemaal.

Wat is het doel?

Als laatst moet u zicht afvragen wat het doel is van het aanspreken. Als u graag wilt dat de werkgever zijn gedrag of eventueel probleem gaat aanpassen en bij het bedrijft blijft, is echt van groot belang dat u hem of haar op een nette manier aanspreekt. Als u van mening bent dat het beter is om de wegen te scheiden, is de uitkomt van het gesprek voor u niet meer belangrijk. Wel is het nog steeds belangrijk dat u het netjes zegt. U bent de baas en moet, ondanks dat u het er niet mee eens bent, het goede voorbeeld geven.

Is dat laatste geval bij u voorgekomen en zoekt u nieuwe werknemers? Neem dan snel een kijkje op onze website en wij helpen u verder!

Geplaatst door Kimberley Thomas & opgeslagen onder Arbeidsmarkt, Tips, Werkvloer.

Een leuke, prettige collega die vertrekt is altijd jammer. Om diegene te bedanken is het altijd leuk om een cadeau te geven. Wat geeft u dan? Dat is niet altijd makkelijk om te bedenken, maar dat maakt het niet minder leuk om een cadeau uit te zoeken. Hier vindt u grappige, persoonlijke en mooie cadeaus die u voor het afscheid van een collega zou kunnen geven. 

Hoe begin je?

De eerste tip waarmee u alvast zou kunnen beginnen, is het nadenken over wat voor persoon de collega is. Wanneer u hierover nadenkt kunt u een persoonlijk cadeau geven, dat diegene echt bij zal blijven. Bij afscheidscadeau collega HUMK heeft u al meteen super veel keuze in persoonlijke cadeaus, dus neem hier zeker een kijkje om alvast wat inspiratie op te doen. Ook is het ook altijd een goed idee om er een kaart met een persoonlijke boodschap bij te doen. 

Welk cadeau gaat het worden?

Wat is er leuker dan een cadeau voor het afscheid van een collega waarover na is gedacht. Geen standaard flesje wijn met wat nootjes of een cadeaubon, maar iets waar echt moeite voor is gedaan. Een persoonlijk en origineel cadeau kunt u op verschillende manieren vinden. U zou bijvoorbeeld voor een humoristisch afscheidscadeau kunnen gaan zoals, een koffiemok met een grappige tekst of een fotolijstje met een gekke foto van alle collega’s. Ook is een persoonlijke cadeau altijd een goed idee. Met een persoonlijk cadeau geeft u uw collega een blijvende herinnering aan jullie fijne samenwerking. U kunt wanneer u graag een persoonlijk cadeau wilt geven, gaan voor iets met een foto, een schilderij met een afbeelding van zijn of haar favoriete stad.

Afscheidscadeau voor een gepensioneerde collega 

Met pensioen gaan is een belangrijk moment in uw leven. Dat is best iets waar even bij stil mag worden gestaan. Een perfect cadeau voor iemand die met pensioen gaat, is een ontspannende activiteit waarmee hij of zij invulling kan geven aan de vrije tijd die diegene krijgt. Een weekendje weg of een volledig verzorgde spa dag zijn voorbeelden van cadeaus die erg gewaardeerd worden. Wat dacht u van een cursus voor bijvoorbeeld schilderen of een wijnworkshop? Daar zal uw collega voorlopig wel zoet mee zijn.

Geplaatst door Kimberley Thomas & opgeslagen onder Arbeidsmarkt, Payrolling, Tips.

U vraagt u af of u recht hebt op vakantiegeld tijdens corona. Logisch, aangezien de crisis naast veel ongemakken ook veel onzekerheid en vragen met zich meebrengt. Wij leggen u graag uit hoe het zit met de uitbetaling van uw vakantiegeld tijdens de coronacrisis.

Wanneer u in loondienst werkt (u werkt als werknemer, op basis van een arbeidsovereenkomst, bij een werkgever en u ontvangt loon), heeft u altijd recht op vakantiegeld. Dit wordt ook wel vakantietoeslag of vakantiebijslag genoemd. De hoogte van dit vakantiegeld bedraagt ten minste 8% van het brutoloon wat u het afgelopen jaar hebt verdiend. Wel kan het zijn dat er in de cao een ander percentage overeengekomen is. De hoogte van het vakantiegeld kunt u terugvinden op uw loonstrook. Met iedere maandelijkse betaling wordt komt hier 8% bij. Houd er wel rekening mee dat dit een bruto bedrag is. Ook over vakantiegeld dient u belasting te betalen, waardoor u uiteindelijk een lager bedrag op uw rekening gestort krijgt. Dit is het netto bedrag. Veel werkgevers betalen het vakantiegeld in mei of juni aan u uit.

Heeft de coronacrisis invloed op uw recht op vakantiegeld? 

Nee. Ook tijdens deze crisis behoudt u uw recht op uitbetaling hiervan. Uw werkgever kan dit recht niet uitsluiten, ook niet wanneer het bedrijf door de gevolgen van de coronacrisis bijvoorbeeld minder winst maakt. Daarnaast is uw werkgever verplicht om het vakantiegeld op in de afgesproken maand uit te betalen. Deze afspraken kunt u terugvinden in uw arbeidsovereenkomst en/of in de cao die van toepassing is. De enige reden waarom uw werkgever het vakantiegeld op een later moment kan uitbetalen, is wanneer u als werkgever hiervoor toestemming geeft. In deze uitzonderlijke tijd wordt dat nog wel eens gedaan, omdat veel werknemers begrijpen dat bedrijven in zwaar weer kunnen verkeren dankzij de crisis.

Maar, wat als u géén afspraken hebt gemaakt over een latere uitbetaling en uw vakantiegeld staat niet op de overeengekomen datum op uw rekening? In deze vervelende situatie staat u als werknemer wel in uw recht. U kunt juridische stappen ondernemen om uw vakantiegeld te vorderen. Er wordt dan een loonvorderingsprocedure opgestart.

Ook tijdens de coronacrisis heeft u als werknemer dus gewoon recht op uw vakantiegeld!

Geplaatst door Kimberley Thomas & opgeslagen onder Arbeidsmarkt, Digitaal & Flexwerken, Tips.

Wanneer u een bedrijf hebt, heeft u waarschijnlijk ook een eigen website. Met een website wilt u graag laten zien wat u kunt en u wilt dan ook professioneel overkomen. Eén erg belangrijke factor voor op uw website zijn goede foto’s.

Camera, Diafragma, Digitale Camera, Dslr, Film

Eén beeld zegt meer dan 1000 woorden

Het is een gezegde dat u nét iets te vaak hoort, waardoor het bijna een cliché is geworden. Toch is het wel echt waar. Beelden komen veel beter binnen dan tekst. U kunt u nog zo goed en indrukwekkend voorstellen op uw website, als u geen foto van uzelf erbij hebt staan, is de kans groot dat dat voorstellen helemaal geen nut heeft.

Een website zonder beeld is maar saai en geeft dan ook gelijk een vervelende eerste indruk. Waarschijnlijk zal 50% direct afhaken van je website wanneer u geen foto’s op je website hebt staan.

U laat zien hoe professioneel je bent

Een selfie kan hartstikke leuk zijn. Maar is die selfie die u in de zon op vakantie hebt gemaakt wel echt de foto waarvan u wilt dat mensen die van u gaan zien als ze uw website bezoeken? Waarschijnlijk had u nou niet echt de meest professionele kleding aan en bent u wel vrolijk op de foto, maar houd het daar ook wel bij op. Laat een goede branding foto maken, dan komt u hartstikke professioneel over. Een fotograaf weet precies hoe u op de foto moet staan om u zo vriendelijk, aanspreekbaar en professioneel mogelijk over te laten komen.

Stijl

Laat uw professionele foto’s maken, dan kunt u deze laten maken in de stijl van uw website en uw bedrijf. Zo past alles bij elkaar en wordt alles één geheel, wat ook weer professioneel overkomt. Mensen krijgen zo het idee dat u echt weet wat u aan het doen bent. 

De ideale website

Een ideale website bestaat natuurlijk uit meer dan alleen een goede foto. Alles moet kloppen op een dergelijke website. Denk aan de vormgeving, het gebruiksgemak en de informatie die erop staat. Toch spelen foto’s een grote rol in het succes van uw website, dus waarom zou u daar niet in investeren?