Geplaatst door Carolien de Blaaij & opgeslagen onder Arbeidsmarkt, Ontwikkelingen uitzendbranche.

Het begin van het jaar is de tijd van de goede voornemens, de wensen en de dromen. Inmiddels is het alweer de tweede maand van dit jaar. Hoe staat het inmiddels met uw resoluties? Het begin van het jaar is altijd een goede tijd om een kritisch kijkje op uw bedrijf te werpen. Wij geven u alvast een paar voorbeelden voor goede voornemens.

Doelen stellen en goede voornemens aan het begin van het jaar zorgt ook voor bedrijven voor een dosis hernieuwde energie

De blik op vooruit – 5 voorbeelden van goede voornemens:

1. Stel uw doelen centraal

Maak nieuwe doelen voor dit jaar, of pas de doelen van vorig jaar aan als dit gewenst is. Maak een duidelijk actieplan of strategie hoe u deze doelen wilt behalen. Houd u zich ook aan deze strategie om zo optimale resultaten te boeken. Noteer ook duidelijk wat voor resultaten u met deze doelen wilt behalen, wilt u bijvoorbeeld meer omzet of meer naamsbekendheid?

2. Investeer in uw team

Leg een focus op de ontwikkeling van uw team, zij zijn namelijk het visitekaartje van uw bedrijf. Daarnaast verandert de werkomgeving continu, het is belangrijk dat uw team hiervan op de hoogte blijft. U kunt ze trainingen of cursussen aanbieden. Lees ook hier dit artikel voor de voordelen van bijscholing.

Zorg dat u contact houdt met uw personeel, zij werken op de werkvloer en weten dus precies wat er goed gaat en beter kan. Zij zullen het daarnaast op prijs stellen als er naar ze geluisterd wordt. Misschien een mooi moment voor een medewerkerstevredenheidsonderzoek, om het jaar goed te beginnen?

3. Denk ook aan uzelf

Kijk kritisch naar uw eigen takenpakket en besluit welke taken u uit handen kunt geven. Kunt u zelf Dit is voornamelijk noodzakelijk voor startende ondernemers met een groeiend bedrijf. Ken je grenzen en geef deze duidelijk aan. Niemand heeft er iets aan als u over uw grenzen gaat en dit kan eventuele schadelijke gevolgen hebben.

4. Communiceer regelmatiger met uw klanten

Houd regelmatig contact met uw klanten en stel ze op de hoogte van alle ontwikkelingen. Op deze manier blijft u warm bij uw klanten en zullen ze sneller aan u denken. Dit hoeft niet altijd te gelikt en commercieel: een maandelijkse nieuwsbrief met kleine successen en een kijkje achter de schermen doet al wonderen voor de klantbinding.

5. Breid uw netwerk uit

Dankzij de technologische ontwikkelingen van de huidige tijd gaat het sneller om je netwerk uit te breiden. Via sociale netwerken is het makkelijker dan ooit om met (on)bekenden aan de praat te raken. Internationaal netwerken, waarom ook niet? Doe hier uw voordeel mee.